06 juli 2013

Selfish is the word im looking for..

Känner mig trött... Kanske beror det på bristen av sömn, magsjukan igår eller bara på alla jäkla människor omkring mig. Visst älskar jag våra familjer och vänner men man kan inte vara tillgänglig jämt. Det känns som att alla drar i en och vill träffa Noelia men utan tanke på att dom faktiskt inte är de enda som vi måste hinna med att träffa och ingen tanke heller på att vi inte ens hinner umgås bara vi.

Det är väldigt lätt att säga att man måste få träffa henne oftare. Lätt att säga att det var längesedan fast det egentligen gått typ tre dagar. Men när ska vi hinna med allt?! Förutom båda våra familjer och våra vänner så har vi ett hem att sköta. Det ska städas, lagas mat, tvätta och fixas och sen på det ska vi försöka sova lite och om det skulle finnas någon minut över.. Vilket det inte gör så ska vi försöka att umgås alla tre vilket sällan händer. Det blir mer att vi får turas om att umgås med vår lilla skatt medans den andra fixar med sådant som ska göras och aldrig att vi kan umgås alla tre och bara njuta av lite familjetid.

Men detta är inget som folk tänker på när det tjatas om att man vill ses. Vet ni.. Jag vill också träffa min dotter och min man samtidigt men det hinns inte med. Kanske ska man ta det i beaktning innan man börjar gnälla..

Nu låter det som att jag hatar hela världen och det gör jag verkligen inte. Är så glad att Noelia har familj och vänner som älskar oss så mycket men vi gör så gott vi kan för att fördela tiden mellan alla så bra det går. Visst blir det ibland så att vissa får träffa henne lite oftare ibland än andra. Men det är ju för att jag är hemma med henne och hon är där jag är. Jag gör ungefär samma saker och träffar samma människor nu som jag gjorde innan hon föddes men då var det ingen som gnällde på hur jag disponerade min tid. Ne men nu ska jag passa på att njuta av helgen och det faktum att min man och dotter båda är hemma och kan mysa..

See ya!


1 Era tankar:

Unknown sa...

Är du galen eller?