27 januari 2013

When people exclude you...

Jag har alltid varit en människa som tycker att ju fler man är när man umgås, desto roligare blir det. Jag har alltid bjudit in alla mina vänner till umgänge och har bara tyckt att det är roligt när alla är vänner med alla. Det gör ju mitt liv enklare också då man kan träffas allihop istället för att ha olika klickar som inte kan umgås med varandra. Kanske är det bara jag som tycker att ju fler vi är desto bättre. För att när ens vänner som man känt väldigt länge lärt känna varandra då kan man helt plötsligt börja exkludera. Jag menar inte att alla måste vara som mig och bjuda in jämt. Men att aldrig bjuda in och även mygla om filmkvällar och liknade är bara fult.

Visst spelar mina hormoner in i det hela då jag blivit känsligare, men Mattias är inte gravid och ändå håller han med så då är jag inte helt knäpp! Men om folk tycker att three is a crowd då tar jag bort mig själv från ekvationen. Har faktiskt ingen lust eller ork att lägga på folk som inte tycker att jag är värd att lägga tid på.

Trodde att allt skulle bli ännu bättre då man hade folk att dela vissa saker med men istället har jag insett att det kanske bara var jag som tyckte det. Så istället tänker jag fokusera på paddeln, Mattias och folk som faktiskt vill vara i mitt liv!

Slut på att vara ledsen över sånt man inte kan rå för eller förändra. Så nu blir det filmmys med Lovely och imorgon blir det middag med några av det bästa!

Sleep tight!



0 Era tankar: