05 januari 2013

When life is good...

Vet inte om jag skulle kunna vara nöjdare med livet för tillfället. Jag har Mattias i mitt liv som står ut med alla dessa humörsvängningar och paddeln som lever rövare och sparkar både mig och M när han ligger med huvudet på magen :) även om det kan göra lite ont ibland så känns det bra att veta att hon är en pigg liten tjej redan nu.

Sen har jag min familj, vänner och min underbara gudson som förgyller mins dagar. Så nej hörni livet är rätt bra just nu!

Vi hittade en bil häromdagen som vi gillade. Det blev en Volvo V50 som vi hämtade på Volvo redan igår. Så jäklans skönt att ha egen bil och slippa vara beroende av andra. Nu kan vi dra iväg när vi vill och det är riktigt skönt. Vi kan även börja övningsköra på allvar nu när man kan köra varje kväll om vi så vill!

Nyår firades med goda vänner. Blev ganska lugnt vilket jag tycker är rätt skönt nu när jag är tröttare och inte dricker. Mm det blev många skratt, god mat, och det bästa sällskapet!

Annars har jag nog inte lyckats göra så mycket produktivt under dessa dagar. Mattias har semester så vi har passat på att bara umgås och njuta av varandras sällskap. Gillar verkligen när M är hemma på dagarna. Men på måndag börjar rutinerna igen. Blir lite tråkigt men någon måste ju jobba i familjen :)

Häromdagen kom jag på att nu är det minsann bara 18 veckor kvar. Fick lite smått panik då det känns som att allt inte är inhandlat inför Paddelns födelse. Men Mattias lugnade mig med att det inte är hela världen så länge vi har det nödvändigaste såsom vagn, spjällsäng, blöjor, lite kläder, skötbädd, babyskyddet, osv. Som det kontrollfreak jag är ska jag ändå försöka hinna med att köpa allt som kan tänkas behövas :)

Ne mina vänner nu ska jag nog gå och ta en macka och sen ska jag försöka sova.

See ya!











0 Era tankar: