22 april 2013

Longing..

Sitter här hemma och kommer på mig själv med att försvinna bort i tankarna och drömmarnas värld. Jag kommer på mig själv med att längta.. Längta mer än jag någonsin gjort förut! Vill att vår lilla skatt ska komma nu! Helt sjukt egentligen att hela min graviditet passerat så jäklans, men nu i slutspurten känns varje timme som en evighet. Kanske är det för att man inte vet när hon behagar att titta ut :) Själv tycker jag att det borde ske nu med en gång. Vill hålla vår lilla skatt, få se hur hon ser ut, lära känna henne.. Ja helt enkelt bara få älska henne och att vår lilla familj på två ska bli tre.


Har fram tills nu varit riktigt rädd för förlossningen. Men nu tar längtan över rädslan och jag vill bara att allt ska börja! Undra om man kommer sakna att vara gravid. För hur mycket magen än är i vägen så är det rätt mysigt att veta att hon finns där inne.. Så nära! Känna hennes sparkar och hickande. Tänka på hur hon kommer att se ut, vara och vem hon kommer att bli! Hon kommer att vara så älskad och efterlängtad!! Ja vet att både jag och Mattias kommer att göra allt för våran lilla skatt!


Allt negativt som har varit under graviditeten med viktuppgång, halsbränna, svullnad och depression börjar redan nu kännas så värt det! För hur kan det inte vara det?! Vi har skapat ett litet liv tillsammans! Hur häftigt är inte det!!


Nu ska jag lägga mig och vila en stund och sen blir det en promenad i förhoppning att få igång värkarna.

See ya!!







0 Era tankar: