19 juni 2011

Everything is exactly how its suppose to be..

Ligger här i sängen at Casa di Leguisamo. Känns lite konstigt att vara hemma hos mamma och pappa utan familjen men samtidigt så skönt att bara få njuta av tystnaden. Hur mycket jag än känner mig som hemma i min och M's lägenhet så kommer detta också alltid att vara hemma för mig. Det är här jag växte upp.. Hela mitt liv har utspelat sig inom dessa väggar. Nu kanske ni undrar varför jag och M har bosatt oss här istället för hemma i helgen.. Anledningen är att när vi befann oss i Spanien så gick säkringen hemma och hela frysen har defrostat med mat och allt. Så det luktar lite äckligt för tillfället. Då jag är lite känslig för lukter var det bara för oss att packa ihop och flytta in här över helgen.

Längtar tillbaka till Spanien. Vi hade två veckor fyllda med sol, bad och en massa mys! Men nu sitter man här med långbyxor, tjocktröja och täcke medans regnet faller därute i det gråa och kalla. Längtar tillbaka till ljuset och värmen. Till barbenta ben och solkysst hår. Men kanske blir det att åka tillbaka redan i augusti. Konstigt att Spanien känns nästan lika mycket hemma som Sverige gör. Mattias och jag kollade faktiskt på lite hus (utvändigt) när vi var nere och möjligheten finns att vi kanske flyttar ner några år. Skulle vara så skönt!! Lämna landet lagom för Manana, manana landet. Spanien passar egentligen min personlighet mer än vad Sverige gör. Ingen hets, ingen stress, folk som hälsar vart man än går, god mat, värme, sol nästan året om trevligt folk och ett väldigt fint och kulturriktland.

Vi får se vad som händer. Spanien skulle inte vara aktuellt förens om ett par år.. Innan dess blir det en flytt här hemma. vi har bestämt oss för att flytta och köpa något större, något gemensamt. Ska bli riktigt roligt att få börja fixa och inreda något helt nytt. Om det blir villa, radhus eller bara en större lägenhet återstår att se. Men tanken är väl att vi ska lägga ut lägenheterna i augusti. Känns hur spännande som helst. Ett nytt kapitel i mitt liv.. Förhoppningsvis kommer jag in på utbildningen jag sökt och kan avsluta helt med kondis och alla jobbiga människor där.


Måste nog börja fixa mig snart då en heldag med Piffi står på schemat. Ska bli kul då jag har saknat min bästa vän under min tvåveckors vistelse i värmen. Träffade henne en stund igår också men det var alldeles för kort tid. Sen kommer SysterYster hem från Spanien idag också så förhoppningsvis blir det grillning at Casa di Leguisamo med henne Mattias, Niklas och kanske Annelie och Charlie. En helt underbar söndag helt enkelt med alla mina favorit personer på en och samma dag!!

Har även bestämt mig för att elliminera all negativitet från mitt liv. Slut på att försöka förstå mig på människors oresonliga beteende. Slut på skuldkänslorna om att jag umgås för mycket med Lovely. För vet ni det är redan bevisat att människor som stört sig på detta gör exakt likadant själv. Om jag vill umgås med M twentyfourseven ja men då gör jag tamefan det. Han är den personen jag litar mest på, den som kan få mig att skratta högst, gråta mest, den som alltid finns där.. Han är min bästa vän, han är den person jag älskar mest helt enkelt!

0 Era tankar: