27 juni 2011

The last couple of days...

Äntligen måndag!! Känns skönt att äntligen komma in i vardagens rytm efter både semester och midsommar firande. Hann ju bara med att jobba en dag förra veckan så nu jäklar ska här jobbas. Tänkte uppdatera er mina vänner om det senaste dagarna då jag faktiskt inte haft tid att skriva så mycket.

Midsommaren spenderades uppe i Ljusdal/Hennan med Sandra och hennes familj. Jag och Lovely åkte upp i torsdags kväll och givetvis råkade vi ut för bilköer ala grande. Men detta var ju väntat då det flesta lämnar Stockholm just på tordagskvällen efter jobbet. Men efter fyra timmars åkande och en timmes vilsekörande i Gävle, så kom vi äntligen fram. Det blev lite kortspel, Koron och dricka innan läggdags.

Fredagen började relativt tidigt med frukost och mys. Efter det var det dags för lekar.. Första grenen var att köra en radiostyrd motorbåt genom en bana på sjön. Jag måste säga att jag var riktigt grym och fick faktiskt bäst tid bland tjejerna och mitt lag bestående av Tommy och mig vann faktiskt den grenen!

Efter det blev det dags för fotbollsbowling. Där misslyckades vi totalt då vi inte fick ner en enda kägla. Men lika glada för det var vi då jag som tur är fick en lagkamrat som är lika likgiltig för vinst som jag är! Efter fotbollen var det dags för skytte med luftgevär. Det var jätte svårt speciellt då det spöregnade och sikten var minimal. Men fick in en träff iallafall!

Därefter var det dags för mini golf! Denna gren ägde jag! Konstigt nog då jag brukar suga på allt som har med golf att göra. Men jag fick banrekord på två slag! Kan ju säga att jag kommer att leva på det här länge.. Speciellt då Lovely fick femton och jag bara två :)

Sista grenen bestod av en tennisboll, strumpbyxor och vedträn. Man skulle alltså få ner det stående vedträna genom att svinga med tennisbollen som hängde i strumpbyxorna som du hade på huvudet. Låter det komplicerat?! Ska lägga upp bilder på helgen sedan så får ni se vad jag menar..

Förutom lekar blev det silllunch med en massa gott på bordet, som ägghalvor, köttbullar, potatis, prinskorv och kavring.. Det dracks en hel del under hela dagen och kvällen och faan vad vi skrattade och hade kul med alla! På kvällen blev det grillning på fläskfile, potatis, bea, sallad, tsatsiki och vitlöksbröd och därefter efterrätt med jordgubbar, glass, grädde, sås och maränger.. Hur mumsigt som helst!

Det sista vi gjorde vara att spela ett parti besserwisser som jag och Mattias vann. På lördag morgon vaknade vi upp till en grå himmel så vi bestämde oss för att köra hem redan på morgonen. På vägen hem stannade vi till vid Dragongate i Gävle. Hur ballt som helst då man kunde tro att vi faktiskt befann oss i Kina med en massa byggnader och statyer.

Har haft en toppen helg med Lovely! Sandra och hennes familj ska ha en storkram för en toppen midsommar och jag är glad att vi fick hänga med upp till Ljusdal!

Resten av helgen har spenderats med mys! I lördagskväll blev det middag med Lorr och Niklas här hemma. Vi började även kolla runt lite på fritidshus då vi funderar på om vi fyra ska köpa något mysigt landsställe.

Och söndagen spenderades med Lovely! Vi kollade på film, myste, tog en lååångpromenad och myste lite till!! En toppen helg helt enkelt!

Men nu ska jag fixa mig då jag ska träffa Pernilla på en fika innan hon lämnar mig i två veckor för att åka till NY. Är lite avis då jag också gärna tagit mitt pick och pack och åkt till New York, men man kan inte alltid få allt ;) Efter fikat väntar jobb och sen middag hos Annelie.

Ha en toppen dag ute i solen nu!

0 Era tankar: