27 juni 2012

Friends and food makes a good combo...

Ligger här i sängen och känner mig helt enkelt riktigt lycklig... Lycklig över den jag är.. har blivit, min underbara man och mina underbara vänner. Livet passerar ibland alldeles för fort och man stannar väldigt sällan upp och funderar och känner tacksamhet över allt bra man har i livet. Hur fort allt har förändrats, hur fort tiden gick och vi helt plötsligt blev vuxna..

För bara tre år sedan var det viktigaste i livet helgerna och allt det förde med sig. Man festade, shoppade och hade väldigt få bekymmer i livet. Helt enkelt livet lekte! Nu tre år senare sitter jag här med en ring på mitt finger och är någons fru. När jag nu tänker tillbaka på den tiden så gör jag det med ett leende på läpparna. Så mycket vi har gjort tillsammans, så mycket vi har upplevt jag och mina vänner. Men ändå längtar jag inte tillbaka. Är lyckligare än jag någonsin  vart. Tittar på min ring och känner bara kärlek och stolthet över den människa jag delar mitt allt med. Men tror inte att jag skulle vara där jag är idag om jag inte gjort alla dom grejerna vi upplevt när vi var yngre. Jag har dom underbaraste systrarna och föräldrarna i världen, en bästa vän som har den mest underbara lilla son som jag stolt kan kolla min gudson, har vänner som har hittat kärleken, vänner som lever som att det inte finns någon morgondag och vänner som jag saknat under en lång period som jag äntligen har återupptagit kontakten med. Kan livet bli mycket bättre än så här?!

Klart det finns saker som man fortfarande strävar efter.. Som Barn, Hus ett jobb som ger mig utmaningar varje dag... Men är en människa som verkligen tror på att man alltid måste ha saker att sträva efter för att var som lyckligast. För hur kul vore det om man hade allt? Skulle man så uppskatta det lika mycket om man fick livet serverat på silverfat?!

Ikväll har jag ätit middag med tre helt underbara människor.. Loretto, Anncha och Tove. Har haft en riktigt trevlig kväll med middag och en massa prat om livet och allt som det innebär.

Kommer somna gott brevid den bästa människan jag känner med ett leende på läpparna över hur lyckligt lottad jag egentligen är!

Sleep tight!


0 Era tankar: