20 december 2012

Just thoughts..

Ligger här i sängen lite halvhängig och trött. Har antingen haft feber inatt eller så var det bara varmt och kallt om vartannat. Har legat hår och funderat på livet.. Alla ups and downs, alla vägar som korsats och alla människor som format en men ändå inte har en plats i en liv idag.

Det finns många människor som har gjort mig till den jag är. Både bra och dåliga människor. Finns många som har försvunnit frivilligt ur mitt liv och andra som jag själv valt att exkludera.

Fastän jag kanske inte alltid se bra saker att säga om alla dessa människor som inte längre är en del av mitt liv så måste jag ändå tacka dom. För utan dessa människor hade jag inte varit där jag är idag. Jag hade kanske inte blivit den jag är, hade kanske inte haft det vänner jag har närmast mig, hade kanske inte träffat den underbaraste människa jag känner.. Och det är Mattias!

Utan Mattias skulle mitt liv faktiskt inte ha mycket glädje. Utan honom skulle jag fortfarande vara ett tomt trasigt skal som inte trodde att jag förtjänade den här sortens kärlek. En kärlek som är ovillkorlig. Utan Mattias hade jag inte varit gift idag.. Eller kanske hade jag det men med het fel människa. Jag hade inte haft Paddeln i magen som sprattlade runt. Det är så mycket jag inte haft utan honom.

Kanske var inte Mattias min första kärlek, kanske var han inte min första vän och familjemedlem. Men han är den enda kärleken som har fått mig att vilja bli bättre. Att försöka vara ett bättre jag. Han är min bästa vän bland alla människor jag någonsin mött och han och Paddeln är min familj!

Älskar er båda så mycket.. Sjukt egentligen att säga att man älskar någon man aldrig mött. Men jag känner faktiskt redan en enorm kärlek till vår lilla tjej!



0 Era tankar: