07 december 2010

Sometimes hurting is a good thing..

Ligger fortfarande kvar i sängen och myser under täcket. Utanför är det snöigt och kyligt så min plan är nog att ligga kvar här ett bra tag. Skulle egentligen hinna med att simma idag också men ryggen gör väldans ont efter gårdagens pass så det blir nog en vilodag idag. Dock är smärtan i ryggen inte alls något negativt enligt mig för det är ett tecken på att jag gör någonting bra och är på god väg att träna upp ryggen enligt läkarens ordinationer.

Gårdagen var fullspäckad både med det ena och det andra. Kollade på film med Mattias medans frukosten intogs, därefter bar det av till gymmet där vi simmade och badade bubbelpool som belöning, en sväng förbi Ica för att inhandla kvällens middag och sen var det bara att stressa hem, byta kläder och därefefter gå ner till centrum igen och möta upp Pernilla. Vi fönstershoppade lite och därefter begav vi oss ner till kondis för en fika med Sara. Det pratades och planerades juldagen då Sara fyller år, nyår, kryssning och Pernillas födelsedag firande. Efter fikat skyndade jag hem för att hjälpa Lovely med middagen på Petra skulle komma på besök. Vi lagade potatisgratäng, helstekt fläskfilé, sallad och rödvinssås. Gulliga P tog med sig ett jätte gott rödvin som vi drack till maten, medans vi pratade om träning, skador, livet och annat smått och gott. Riktigt trevlig kväll som måste upprepas snarast!

Dagens planering är förhandlingsbar. Har inga egentliga planer, vilket känns riktigt skönt. Något kul vill man ju hitta på men just nu tar jag var dag för vad den har att erbjuda. Orkar inte planera då jag aldrig riktigt vet hur jag kommer att må i mitt stackars huvud. Dock har sjukskrivningen hjälpt massor då huvudvärken inte alls kommer lika ofta, men för att undvika sura miner och griniga människor har jag slutat bestämma med folk. Lättare så eftersom jag tyvärr är omringad med folk omkring mig som inte vill tro att jag mår dåligt när jag säger att jag gör det. Kanske är det ett tecken på att man kanske inte är så bra vänner som man tror... eller jag vet inte. Dock vill jag bara säga att detta inte gäller alla, det finns dom som faktiskt förstår att jag faktiskt inte vill ha ont i huvudet och må skit jämt, dom som vet att jag inte bara använder min huvudvärk som en ursäkt utan att jag faktiskt har riktigt ont..

Nej men nu ska jag lägga mig och läsa en bok och sen får vi se vad dagen har att erbjuda!

See ya!

0 Era tankar: