15 december 2010

When time isn't enough..

Just nu känns det som att jag inte har haft en enda ledig stund på två dagar. Egentligen är ju detta inte sant så jag faktiskt låg i sängen halva dagen igår och kollade på serier. Men efter det kom Mattias hem för att äta lunch med mig och därefter var det dags att göra sig iordning till kvällens festligheter.

Min mormor firade sin 70års dag igår så det har hyrts lokal, lagats mat och fixats från och med i måndags. Jag hjälpte mamma med dukningen, skriva namnskyltar, baka Daimkladdkaka och Mjuk Pepparkaka med lingon och ädelosttopping. Gjorde även en skagen och en fetaost creme som faktiskt vart riktigt god för att vara min första gång!

Så igår packade vi in oss i bilarna och åkte på kalas. Maten var super och folket var trevligt. Tyvärr kunde vi inte stanna allt för länge då mamma skulle jobba natt. Så vid nio var det dags att tacka för oss. Men hoppas att du hade en trevlig födelsedag iallafall mormor!

Idag är listan oändligt lång! Ska tvätta då klädberget just nu är enormt! Sen blir det simmning, åka och handla mat, hinna förbi systemet, städa lägenheten, åka och hämta mina skidor och täckbyxor, laga spagetti med köttfärsås som ska med upp till Sälen, laga maten som ska ätas idag, packa, bränna skivor, fixa med filmerna som ska med och sen sova. Känner mig lagom stressad just nu ska jag tala om!

Så nu ska jag börja sortera tvätten och sätta igång två maskiner innan det är dags att äta frukost!

Hoppas eran dag ser mindre fullbokad ut! See ya!

0 Era tankar: