02 mars 2011

Fly away...

Hur gärna skulle man inte vilja packa en väska och bara dra till varmare breddgrader. Hur skönt skulle det inte vara att vakna upp med solsken och värme utanför. Slippa munderingen och bara kunna dra på sig en klänning och ballerinas för att gå ut genom dörren.

Längtar till våren, till sommaren helt enkelt till värmen! Don't get me wrong, jag älskar snö! Men nu har det varit snö lite för länge känner jag! Men det är bara att hålla ut någon månad till och sen kommer snön garanterat vara borta..

Just nu ligger jag i sängen och funderar på allt som jag borde göra idag.. Städa, handla mat, baka, fixa med garderoben osv.. Men orken infinner sig inte riktigt. D0ock måste jag baka en sats med Pones, annars blir det ingen kvällsmacka för vår del.

Ja det har jag nog glömt och säga btw.. Jag och Mattias har slutat med allt som heter kolhydrater och socker.. Pasta, ris, potatis, bröd, läsk chips, choklad.. Det var jätte svårt förra veckan men nu har man vant sig och faktiskt så finns det riktigt goda alternativ till kolhydrater. Som mina älskade Pones bröd. Smakar precis som scones fast utan mjöl helt enkelt. Kombinationerna är oändliga...

Ska börja föra lite matdagbok så andra kan ta del av våra goda recept!

Men nu ska jag vila en stund till sen får vi se vad jag hinner med. Måste dra och simma hursomhelst för nacken och ryggen skriker efter motion.

Have a nice one

0 Era tankar: