23 mars 2011

Home is where your heart is..

Sitter i en nystädad lägenhet och bara njuter. Konstigt att vår lägenhet kan kännas mer som hemma efter ett år än vad mina föräldrars hus som jag bott i det senaste tio åren eller så. Men jag älskar faktiskt min lilla lägenhet! Jag finner ro och glädje. Skapar minnen med Mattias och sätter vår egna prägel. Det är min del av himmlen! Kanske låter det lite väl dramatiskt men det är faktiskt precis så det känns.

Jag känner att livet börjar arta sig precis så som jag vill att det ska bli. Visst finns det vissa drömmar och fantasier som ännu inte är uppfyllda men det känns som att jag är på god väg.. Jag har den bästa pojkvännen och sambon man kan önska sig, en mamma och en pappa som ställer upp i vått och torrt, två systrar som jag skulle göra allt för i alla lägen. Det är så mycket mer än bara systrar utan mina bästaste av vänner. Ingen kommer någonsin komma före dom på stegen.. Och sen har vi mina bästa vänner: Pernilla som är som min andra hälft, hon och jag kanske inte umgås varje dag, kanske inte ens en gång i månaden men bättre vän en henne kan man inte hitta. Hon vet vad jag känner utan att behöva fråga, Finns nog inte en enda dåligt minne som hon och jag har delat under våra år som bästa vänner. Sen har vi Bello som jag växt upp med, en människa som vet allt om mitt förflutna och vet precis vad jag tänker i det flesta lägen. Maria en vän som ställer upp i alla lägen, en person jag kan dela läsandet och böckernas värld.. Sandra min underbara Sandra! Hon är som ett exploderande ljusklot. Hon kan alltid få mig att skratta och har alltid lika kul med henne och J. Sen har vi Anncha en person som man alltid kan locka med sig på några glasvin och sitta och prata om allt mellan himmel och jord.

Ja det är den samlade kompotten. Det är dessa människor som gör mitt liv till det underbara det är!

0 Era tankar: