17 mars 2011

Lchf middagstips!!

Dagens middag bestod av lite ihopplock av allt som vi hade i kylskåpet. Vi stekte kyckling i kryddor la till lite soltorkade tomater, champinjoner, zuccini, fetaost och chevreost. Allt stektes ihop med chiliolja och kryddor innan vi tillsatte basilika och turkiskt yoghurt.


Till detta gjorde vi ett blomkål och broccoli mos. Det gjorde vi genom att koka grönsakerna i grädde, salt, peppar ich lite vitlök. Häll bort nästan all grädde och pressa sen ner det med en rejäl klick smör. Vill man inte äta mos till kan man istället bara koka lite grönsaker och äta dom hela. Blev hursomhelst riktigt smaskens!


Nu är det läggdag för min del. Sov gott alla läsare..

2 Era tankar:

Bella sa...

Hej Carro! Det var verkligen inte igår! Hittade filmen Now and then här hemma och kom och tänka på alla våra mysiga filmkvällar när vi var små. Skönt att se att du har det bra, vilken fin blogg du har :) jobbar du kvar på Väsby konditoriet? Måste vara jobbigt att gå på lchf då, hade jag aldrig klarat. :) jag vill komma förbi där och säga hej när jag är och hälsar på mamma nästa gång. Ha det superbra kramar Bella

Cali sa...

Hej gumman! Det var jätte längesen ju! Med mig är allt bra själv? Jag jobbar kvar till slutet av sommaren sen tänkte jag prova på skolbänken igen. Ja men kom förbi och säg hej någon dag och ta med din lille söta pojke också! Kram