14 mars 2011

Monday blues..

Snart är det dags att slita sig från soffan och bege mig mot jobbet. Har noll lust! Skulle hellre vara hemma och se på filmer och bara mysa ner mig heeeela dagen. Men jobba måste man ju göra så det får bli film senare.

Helgen har varit trevlig men stressig som få... Fredagen innebar stress då chokladtryfflarna till Anncha skulle göras och inte var det en lätt match. Lördagen skulle det göras klart med tryfflarna, laga mat, städa, hämta min mobil, börja fixa inför kvällen och sen bege oss hem till A där det firades för fullt.

Det var riktigt trevligt med både nya och välkända ansikten. Det redes ut missförstånd och skrattades hela kvällen lång. Begav mig hem vid ett då illamåendet var ett faktum. Dock fick jag kämpa för en tillåtelse att få gå hem då allt ansvar om en väsby utekväll låg på mig. Lite orättvisst kan man ju tycka men jaja.

Söndagen spenderades med ärenden som åka och kolla på ny kamera, ett besök hos optikern, välja ut nya glasögon osv. Sen blev det lunch med älsklingen och därefter åkte vi över på en fika hem till pappa. Vi hann hem på en kort vila innan det var dags att bege sig ut igen för middag hos Mattias mamma. Maten var mums och sällskapet det bästa. Men sen var det faktiskt riktigt skönt att få krypa ner i sängen, kolla Big Brother och sedan somna med älsklingen.

Dags att bege mig till jobbet nu annars blir jag galet sen!
See ya

0 Era tankar: