09 mars 2011

When you realise more then you want to...

Bekräftelse.. Alla söker vi det i olika utsträckning. Det är inget fel med det. Man behöver få känna sig omtyckt, snygg, snäll och bra emellanåt. Men man ska inte göra vad som helst och bete sig hursomhelst för att uppnå det. Jag har inte alltid varit guds bästa barn.. Jag har begått misstag, sårat folk i min väg till bekräftelse. Men jag tycker nog att jag har vuxit ifrån det. Mina misstag som jag begick för tre år sedan ska ju inte kunna dras upp idag bara för att folk ska kunna känna att de dom gjort är rättfärdigat Mina misstag ska inte tas upp för att du eller någon annan ska må bättre över er själva. Felaktiga val är fortfarande fel, hur mycket skit du sen vill dra upp om mig..

Satt även och pratade med Lorr om hur vissa människor aldrig växer upp.. Hur vissa har det behovet att leva kvar i det som var.. När man var yngre hade man många vänner och några väldigt nära personer som var viktigast i ens liv just då. Ens vänner var ens allt och man trodde att man skulle hålla ihop för evigt.

Med tiden har jag lärt mig att vänner kommer och går.. I vissa fall går du och i andra är det dom som lämnar en. Inte alltid för att det är någon osämja men kanske för att man helt enkelt har vuxit ifrån varandra. Ju äldre jag blivit ju mer har jag insett värdet av min familj och speciellt både Lorr och Annelie. Visst har jag och L varit väldigt nära under hela vår uppväxt men Annelie var ju lillesystern som man alltid såg som väldigt liten. Det är inte förrens nu på senare år som man verkligen värdesätter varandra på ett helt annat sätt och inser hur viktigt och uppskattat relationerna är.

Nu ska ni inte tro att vännerna helt fallit bort från min karta.. Jag har fortfarande två bästa vänner, några nära vänner, en hel del bekanta och sedan har man alla andra runtomkring som på ett eller annat sätt har påverkat ens liv både positivt och negativt. Men det jag menar är att min familj och då menar jag mamma, pappa, Lorr, Annelie, Mattias och min moster går före allt. Det finns inget man kan göra för att försöka komma före i det racet. Det är helt enkelt inte möjligt. Själv tycker inte jag att det är en tävling men då många tror att kärlek och tid är något man ska tävla om och skylta med så vill jag bara förklara vart jag står i det ämnet.

Nej nu blev det djupt såhär på morgonkvisten.. Ska nog ta tag i mit liv och börja städa upp lite i köket och sedan bär det av till gymmet med Lorr för träning och simmning.

1 Era tankar:

Anonym sa...

Alltså carolina! Sluta lägga upp fula bilder på mig och Charlie!! haha