31 augusti 2010

Champagne for my real friends....

Sitter i Mattias soffa och har precis kollat klart på Keeping up with the Kardashians. Ska alldeles snart bege mig till gymmet men en liten stund till blir det att sitta kvar här och bara njuta av tystnaden.

Har inte hänt en speciellt mycket på senaste. Firade min födelsedag med familjen och fick världens finaste micro från Chilli serien. Passar in som handen i handsken i mitt kök med resten av chilli kollektionen. Så nu har jag Micron, vattenkokaren, brödrosten, lattemaskinen och toastmaskinen. Vill verkligen ha elvispen, juicepressen och våffeljärnet också men det får bli ett senare projekt.

Vad har jag annars haft för mig... Umgåtts med Mattias, vännerna och familjen så mycket det bara går. Har spenderat min lediga tid på att utvärdera mitt liv och människorna i det. Har insett att folk som jag trodde stod mig nära kanske inte alls är lika mycket värda som man kanske har trott och människor som inte stått så nära ar visat sig vara i vissa fall mycket bättre än mina "riktiga vänner". Vänskap är svårt.. svårt att komma ifrån svartsjukan, svårt att få människor att bry sig lika mycket som du bryr dig.. Ingen sa att livet skulle vara enkelt men när det blir för svårt kanske det är dags att inse att vissa människor kanske inte är värda din tid helt enkelt.

Jag säger inte att jag alltid är världens bästa vän i alla lägen.. jag säger inte att jag alltid lägger ner lika mycket tid som jag borde.. Men jag försöker.. Jag erkänner när jag gjort fel, och jag har samma krav vad gäller alla. Men inte fan går jag runt och snackar skit om mina vänner för att det en gång inte har lust att hitta på något, komma över eller festa med mig. Alla människor har sitt egna liv som måste vävas samman med alla människor inblandade. Så att kräva att man alltid ska ha tid är inte speciellt rättvist. Att sedan säga att ens vänner är skit och att man måste byta ut dom för att dom inte kunde träffa dig en speciell dag är fel.. Det är inte vänskap. Vänner har man inte för att fylla ut ett tomt rum utan snarare för att det hjälper dig genom vått och torrt. Men något jag har lärt mig de senaste halvåret är att det finns väldigt få som fyller det kriteriet.

Nej du blev det ett spyinlägg igen. Det var ju inte meningen då jag faktiskt är på riktigt bra humör idag! har en massa att se framemot i veckan och ska träffa några av det bästa runtomkring mig!

Off to the gym! See ya!

1 Era tankar:

Cali sa...

a- menade inte dig utan folk i allmänhet.. Jag vet att du älskar dina vänner ju.

J- ja det är riktigt snyggt. Hela chiliserien är ju toppen!