19 augusti 2010

This smile on my face doesn't come off ..

Ligger i sängen och väntar på att maskinen har gått klart så jag kan börja hänga upp tvätten och starta en ny maskin. Gillar egentligen inte att tvätta men av någon konstig anledning kändes det inte helt värdelöst när Mattias ringde och väckte mig imorse för att få iväg mig till tvättstugan. Ska bli skönt att få allt klart och tvättat innan helgen, så alla måsten är avklarade och det bara är att luta sig tillbaka och njuta av att få vara ledig.

Har inte haft lust att blogga vet inte riktigt varför lusten infinner sig vissa dagar och kan försvinna hela veckor.. Men hey det är bara att leva med det..

Har mest tagit det lugnt då nacken gör fruktansvärt ont fortfarande. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det heller. Försökte mig på att träna igår och det gjorde bara saken värre, fast jag inte ens använde mig av nacken.

Vi var på Sandra och Jimmys bröllopsfest den 13/8 och jag säger bara karatefylla och en massa skratt! Det var riktigt kul men då det blev lite väl mycket päronkonjak och jag skulle upp och jobba vid 5 blev det att åka hem redan vid halv ett. På jobbet gick det segt.. men tillslut fick jag äntligen bege mig hemåt och lägga mig brevid Lovely och sova.. På lördag kväll var vell tanken att vi bara skulle ta det lugnt men istället ringde Linnea och Thomas och lockade med partaj. Det blev en snabbdusch, lite nytt smink, platta håret, på med en klänning och klackar sen var vi fit for fight. Efter en massa skratt, dricka, prat om livet och allt som kan hända, prat om svek och gammla vänner begav vi oss med en lite väl full Linnea till Hästen. Längre än så kom vi inte då vi alla ansåg att det kanske var dags att gå hem och sova och istället mötas upp dagen efter på pizza. Sagt och gjort.. Smakade gott kan jag ju lova!
Söndagen spenderades hemma hos mina föräldrar då jag hade ringt mamma redan på fredagen och tjatat på henne om att hon skulle göra Köttfärslimpa med klyftpotatis och champinjonsås! Som den underbara mamma hon är lagade hon inte bara det utan också min favorit efterrätt Tusenbladstårta. Helt underbart avslut på en underbar helg!

Den här veckan har jag haft semester. Ha egentligen inte gjort något speciellt utan mest bara myst med Mattias och försökt hinna med att göra lite nytta och även träffa vänner. Jag träffade Anncha i tisdags. Vi åt god mat, bakade världens godaste Daimkladdkaka och myste framför Four brothers! Så jäkla skönt att bara ta det lugnt, speciellt nu när vädret inte är det bästa!

Idag blir det åka en sväng till Media markt med lovely och kanske hinna med Chili och Mio kanske! En stressfri dag! Have it good!

0 Era tankar: