03 augusti 2010

With the sideslide blues..

Trött, grinig, ledsen, hungrig,smärta och allt och ingenting är ungefär hur jag skulle beskriva mitt humör idag. Har knappt sovit någonting alls, har legat på soffan hela dagen och känt mig allmänt ledsen. Kanske beror det på pillrerna.. I don't know!

Känner mig övergiven och som att alla i min omgivning tar mig för givet. Inte hela tiden, inte varje dag, men några gånger har det konstigt nog alltid slutat med att jag hållit mig själv sällskap. Inte för att jag klagar på lite ensamtid då jag faktiskt tycker om att vara ensam ibland, men bara när jag själv väljer det och inte när någon blev iväglockad med ett roligare förslag.

Man kan be om ursäkt, säga att men hellre hade stannat här men att det var svårt att säga nej.. Men i slutändan så är sanningen den att, hade du hellre varit med mig så hade du stannat. Hade du menat ditt förlåt hade du förmodligen inte gjort om det. Kanske ska jag bli likadan mot er.. Svika när något bättre dyker upp eller helt enkelt skita i allt och sen komma och be om ursäkt och ljuga om att jag hellre varit med er?! Skulle jag inte bry mig så mycket som jag gör skulle jag nog göra precis det.. Men jag är alldeles för snäll för det så istället utnyttjar folk det och tänker.. Ja men hon kommer ändå förlåta mig och alltid finnas där.. Fortsätt du bara så får vi se hur du reagerar den dagen jag faktiskt inte står kvar! Den dagen jag sätter ner foten och bestämmer mig för att jag har fått nog.

Nu blev det lite väl mycket bitterhet! Det var ju inte riktigt tanken men kanske kommer allt att kännas lite bättre nu när jag fått ur mig allt skit. Så här blir det när jag måste ligga inlåst i soffan hela dagen och må skit!

0 Era tankar: