22 augusti 2010

I don't always get my way..

Ett år äldre.. Det känns verkligen ingen skillnad! Känns faktiskt inte ens som att det är min födelsedag. Är trött, bakis och förkyld.. Ligger i sängen som jag gjort mest hela dagen förutom ett avbrott från vilandet för att gå ner till Statzione och äta pizza med Mattias och Thomas.

Älsklingen gav mig ett jätte fint armband från Disney Couture från Alice In Wonderland kollektionen. Hur fint som helst! Fick även ett puzzel på 1000 bitar som vi ska försöka lägga. Puzzlet är lite av en intern grej som ni inte ens behöver försöka er på att förstå men kul var det!

Om en timme ska vi hem till mina föräldrar och äta middag. Ska bli kul att komma dit och kanske infinner sig känslan av att jag faktiskt fyller år när jag är omringad med familjen och vänner. Har mest varit hemma för mig själv så kanske är det därför känslan inte infinner sig. Eller kanske är det bara så att när vi växer upp och flyttar hemmifrån, försvinner lite av magin som alltid legat över ens egna födelsedag.. Eller iallafall över min!

Min födelsedag har alltid varit väldigt viktig för mig.. Alltså egentligen gillar jag inte att fylla år.. mest för att jag inte gillar uppmärksamheten man får. Men i min familj har mamma alltid bakat scones och gjort iordning en brakfrukost för den som fyller år. Det har varit en dag man inte har behövt göra någonting som man inte vill göra, som städa, laga mat, plugga osv. Man har fått bestämma vad man vill ha till middag och det har helt enkelt varit min dag. Men nu bor jag inte hemma.. jag måste göra min egna frukost, stada, laga mat och allt annat man helst slipper. Saknar dessutom Lorr och Niklas, det är inte riktigt samma sak utan dom!

Ne nu ska jag inte låta ledsen och nere! Har fått en massa gratulationer från alla underbara vänner och familjen! Tack ska ni ha allihopa!!

Ska ligga här och beundra mitt fina armband ochvänta på att Mattias kommer hem från Innebandyn sen är det dags att bege oss hem till pappa! Lovely!

0 Era tankar: