25 december 2011

Christmas is coming to its end...

Ligger här i sängen med älsklingen brevid mig och känner mig som den lyckligaste på jorden. Har haft en riktigt mysig dag med det allra bästa. Trodde inte att julkänslan skulle infinna sig men oj vad jag känner att det är jul. Det enda som kunde gjort saken bättre är snö... Men man kan inte få allt tyvärr!

Morgonen började med sovmorgon och sedan en massa mys med Lovely. Sen låg jag kvar en stund till, lyssnade på jullåtar och sjöng med för full hals. Tog mig sakta upp duschade, fixade mig och sen bar det av hem till mamma och pappa. Slog in lite julklappar, klädde granen med bästa Little A och kollade på Kalle Anka. Sjukt att man fortfarande tycker att det är lika kul med Kalle efter alla dessa år. Jag sitter som ett litet barn helt hänförd och bara sjunger med och njuter.

Sedan joinade Mattias som varit med sin familj på förmiddagen. Det blev julbord ala grande då mamma hade lagat allt från Kalkon, potatissallad, prinskorv, gravad lax, julskinka, Janssons, revbensspjäll, ägghalvor och en massa annat gott.

Det blev paket öppning i vanlig ordning och fick väldigt fina och fina klappar. Verkar som jag varit riktigt snäll i år kan jag lova.

Efter paketöppningen blev det efterrätt där det också vankades buffé med morotskaka, ris ala malta, tusenbladstårta och citronmarängpaj. Så jäklans gott kan jag ju lova!!

Kvällen avslutades med kortspel och mys innan det bar iväg hemåt bärandes på en massa påsar med julklappar.

Nu ska jag mysa ner mig brevid Lovely och bara njuta av att ha honom nära. Sleep tight my friends!! Hoppas ni haft en lika trevlig jul som mig!



0 Era tankar: