05 december 2011

Some say cheating is OK...

Alltså det här med otrohet.. Är det okej enligt er?

Själv är jag på den sidan som säger blankt nej! Det spelar ingen roll vilka omständigheterna är, det spelar ingen roll att man inte älskar sin, partner längre, att man inbillar sig själv att man gör sina barn en tjänst genom att inte göra slut med deras förälder. I mina ögon är det alltid fel. Trivs man inte med sin situation, ändra den! Gör något åt saken istället för att smyga runt bakom andras ryggar.


Själv tycker jag att man ska visa sin partner den respekten att helt enkelt göra slut istället för att vara otrogen. Visst jag har varit otrogen en gång i mitt liv.. Tycker jag att det var fel?! Ja absolut. Att jag var femton och egentligen inte visste vad kärlek var ja det har egentligen ingen betydelse. Skulle jag kunna sitta här och säga att jag inte skulle göra om det?! Jag hoppas det! För jag vill aldrig sjunka så lågt.. Jag äcklas av otrohet. Är jag dömande för det.. Ja kanske, men det är så jag känner!


Sanningen kommer alltid fram i slutändan, och när den väl gör det så kommer den lilla gnutta respekt som fanns kvar vara borta för alltid. Så tänk er för innan ni agerar för ibland är det inte bara två liv du kan komma att förstöra utan flera..