12 september 2012

The wind is changing...

Nyvaken men fortfarande trött. Hade gärna sovit mer men grannen nedanför håller på att renovera så inte det lättaste att sova när dom börjar redan vid sju med borrande och hammrande. Men men what to do!

Det har hänt en hel del det senaste dagarna. Positiva saker! Är nu mera jobbsökande. Blev uppsagd efter flera månaders tjafs med facket och möten hit och dit. Kan säga att det känns helt underbart. Slippa kondis och allt skit där. Trodde aldrig jag skulle säga det men min förra chef var till och med bättre. Man kan inte behandla sin personal hursomhelst, vara otrevlig mot kunder och servera skit bara för att det är billigare. Höja priser på det mesta fast det inte ens är bakat där utan egentligen är det halvfabrikat.. Och dåligt sådant! Nej men nu är det äntligen ett avslutat kapitel vilket känns som en sten som fallit från bröstet.

Visst är allt lite ovisst nu men hey det löser sig ska ni se! Kommer förhoppningsvis inte sitta hemma så länge till. Har en hel del planer framöver och tror på en riktigt spännande höst. Visst är det läskigt då allt är nytt men det var dags att ta steget vidare och lämna säkerheten bakom mig. Har ju min underbara man som stöttar mig i allt jag gör och min familj och underbara vänner. Så det kommer bli bra ska ni se!

Gårdagen spenderades med lite städning och tvättning är hemma. Sen mötte jag upp Anncha, Jennifer och Josse i centrum för lunch! Vi hade riktigt trevligt och det blev en riktig långkörare då det fanns massor att prata om. Idag ska det ringas lite samtal, fixas lite här hemma och sen och sen blir det fika med svärmor innan jag drar och tränar. Så jag har fullt upp hela dagen.

Have à great one!

0 Era tankar: