13 juli 2010

It's to hot!

Ligger i Mattias soffa och håller på att smälta bort. Helt sjukt hur varmt det har varit det senaste dagarna. Gårdagen på jobbet var inte så rolig då temperaturen låg över 35+. Kan ju lova att jag och Malin turades om att gå bort till frysen och ställa oss där en stund.

Efter jobbet som faktiskt gick ovanligt snabbt mest tack vare att jag jobbade med Malin som är en av det bästa jobbarkompisarna man kan ha.. gick jag hem till mig för att packa ihop lite kläder som jag skulle ha med mig hem till Mattias. Han hämtade mig runt halvåtta och vi begav oss till Ica för att handla allt till middagen. Väl hemma medans jag sitter och skalar potatis ringer Thomas och Linnea och vill ha med oss på ett kvällsdopp. Det lät ju mer lockande i denna tropiska värme än vad middagen gjorde så vi övergav middagen och åkte med dom ner till Kairo. Kan säga att det var nog det bästa valet man gjort på länge.

Det var hur skönt som helst att bara ligga där i det kalla vattnet och känna dig svalkad för första gången på hela dagen! Dock höll svalkan i sig endast en kort stund då vi åkte hem för att laga maten. Middagen blev super god och vi avnjöt den framför Det regnar köttbullar! En riktigt toppen kväll om jag får säga det själv!

Nu ska jag snart bege mig till banken en snabbis och sen bär det av till jobbet. Hoppas på att det är lite svalare ute idag men tror att det är minst lika varmt om inte varmare. Vet inte riktigt hur jag ska orka med ännu en svettig dag på jobbet men det är bara att bita ihop!

See ya!

0 Era tankar: