15 juli 2010

When you get appreciated...

Snart dags att bege mig till jobbet. Har hunnit med en massa eftersom jag vaknade redan vid halvsju. Gårdagen var helt underbar by the way!

Bestämde mig för att åka hem till familjen efter pappas läkarbesök. Hur mysigt som helst! Fikade med pappa, snackade en massa skit med kusinvitamin och låg på soffan med fläktarna igång och läste ut två böcker. Underbarare eftermiddag får man leta efter!

Åkte hem runt sju och satte mig i trädgården och hängde med Maria och Annso. Vi bestämde att vi skulle sätta oss och spela efter att det hade varit och ätit middag men då det inte var tillbaka förens efter tio bestämde jag mig för att hoppa det eftersom jag skulle upp tidigt idag. Annars gjorde jag inte sådär jätte mycket igår. Lagade mumsig mat till Lovely som kom hem från jobbet vid nio. Kände mig lite som en hemmafru eftersom jag själv inte ens skulle äta. Men han tar alltid hand om mig och då kände jag att det minsta jag kunde göra var att laga mat åt honom en kväll då han kom hem sent från jobbet. Han blev super glad och maten blev riktigt god!

Egentligen är det konstigt att man fortfarande är lika nykär som jag var för nästan sex månader sen. Det har inte avtagit ett dugg utan istället har det nog eskalerat. Men jag klagar inte!! Älskar honom så otroligt mycket och det hade faktiskt varit lite tråkigt om det hade avtagit.. Jag skrattar som mest när han är i min närhet, jag saknar honom när han inte är nära, jag tänker på honom mest hela tiden och jag planerar och funderar på livet som vi vill dela. Han gör mig hel vilket är en underbar känsla efter att ha gått runt och känt att något saknades så länge..

Ikväll ska vi hem till Perra och Sabina på middag. Sak bli riktigt trevligt då man alltid har kul i deras sällskap. Dessutom ska det bli kul då det här är det första på hela veckan som är planerat. Trodde jag skulle ha fullt upp hela veckan med familj, vänner och Mattias. Men istället har alla varit upptagna och jag har mest varit själv. Men jag måste nog säga att det har varit riktigt skönt det med.

Så kom inte och säg att jag aldrig har tid för det har jag. Det är väldigt lätt att lägga över allt på mig om att man aldrig umgås men sen när det väl gäller så har jag inga problem med att göra plats för alla i mitt liv men då krävs det lite ansträngning från andra sidan också.

Bara lite att tänka på.. Have it good!

0 Era tankar: