23 juli 2010

When you just don't get it..

Ligger i min soffa och börjar äntligen bli av med min migrän som jag haft sedan i onsdagskväll. Helt sjukt att huvudvärk kan sitta i så jäklans länge. Igår begav jag min till jobbet men kände redan efter tio minuter att det aldrig skulle gå att klara dagen med den huvudvärken jag hade. Synen var dimmig och illamåendet ett faktum. Gick hem vid halv elva då söta Jenny kom och bytte av mig. Sen var det bara att bege mig hemåt och lägga mig i soffan.

Då jag inte kunde sova bestämde jag mig för att sätta på The Last song. Har väntat på den filmen i flera månader och jag kan ju säga att jag inte blev besviken. Dock var det inte världens bästa val av film när man har ont i huvudet då jag grät mig igenom den sista timmen. Huvudet mådde inte så mycket bättre av det kan jag ju lova. Men filmen var grymt bra!

Idag jobbade jag en stund och sen har jag mest legat här. Inte speciellt kul måste jag säga! Känner mig matt, lättirriterad och grinig men det är migränsymtomer jag aldrig kommer ifrån. Försöker att vara glad och positiv när jag pratar med folk men det är inte speciellt lätt då det känns som att någon försöker banka sig in i mitt huvud sakta men säkert. Älsklingen köpte Akupressur tofflor till mig på apoteket igår och faktiskt lättar huvudvärken lite när jag går runt i dom. Så tack Lovely, älskar dig!

Det jobbigaste med att ha migrän förutom smärtan är nog att folk faktiskt inte förstår hur ont man egentligen har. Det tänker.. okej visst tjejen har lite ont i huvudet. Alltså jag ska tala om en sak för alla er som tror att det bara är lite huvudvärk! När värken är som värst vill man bara dunka in huvudet i en vägg och slå skallen i bitar... För man vet att det inte ens kommer att göra i närheten så ont som den smärtan man redan har.

Nu när jag ändå sitter och gnäller och spyr galla.. Kan jag lika gärna fortsätta eller vad tycker ni?!

Kan folk sluta vara så himla negativa. Jag säger inte att jag alltid är positiv men jag försöker ändå att vara det för det mesta. Sluta tro att allt är värre för er, sluta gnäll och racka ner på alla andra hela jäkla tiden. Har man inget snällt att säga ska man kanske inte säga något alls!

Sluta använd mig som bollplank och sluta tro att jag orkar lyssna på allt skit om alla andra. Om man är så missnöjd med allt kanske man ska ändra något i sig själv och inte försöka ändra alla andra.

Hädanefter blir det mer glada och positiva inlägg men har en riktigt dålig dag och ibland behöver man bara skriva av sig. Ska snart sova och vakna upp imorgon på en mycket bättre sida!

Sunny side up! See ya!

0 Era tankar: