06 juli 2010

Thinking train gone mad..

Är hemmafrån jobbet idag med en sjudundrandes huvudvärk och förkylning. Efter att ha slängt mig fram och tillbaka i sängen med feber inatt, bestämde jag mig för att ringa in till jobbet och sjkukanmäla mig. Hade inte orkat jobbat hur många alvedon jag en proppat i mig.. Inte så kul att bara ligga här men vad mer kan man göra när kroppen inte ens orka bära en längre än toan..

Håller dessutom på att bli galen på byggoväsendet från stationen.. Har funderat sedan klockan sex imorse om jag ska förflytta mig hem till Mattias istället men utan ork spelar viljan ingen roll. Sötaste pappa erbjöd sig till och med att hämta mig och köra mig dit men den känns ju lite onödigt att han ska behöva komma hit för att ta mig dit. Så istället ligger jag här med feber och försöker att sova i allt oväsende.

Har kollat lite på Khloe and Kourtney take on Miami och funderar på om jag ska kolla på I love you man som älsklingen tog med sig till mig igår. Måste också börja fundera på lite frukost för magen skriker efter mat.. bokstavligen talat!

Annars har jag mest legat och funderat, tänkt på allt som varit, som är och kommer att vara. Finns så mycket kärlek, skratt, gråt, besvikelse, bra stunder och det dåliga.. Allt minns man med ett leende på läpparna. Finns mycket som jag kanske bör ångra men samtidigt är det allt som varit som fått mig att bli den jag är. Jag började min resa med att ge allt av mig själv tills jag inte hade något kvar åt mig själv.. Men nu har jag äntligen lärt mig att lite egoistisk måste man få vara annars orkar man inte hur länge som helst. Man bestämmer själv hur man disponerar sin tid, låt ingen annan bestämma åt dig. Dock får man inte ta egoismen för långt för då kanske man sitter där helt ensam en dag och undrar vad som gick snett.

Jag är på god väg att hitta den balansen.. Hitta mig själv och mina drömmar. Planerna är stora, och med min familj, Mattias och vännerna vid min sida kommer jag att komma långt!

Dags för frukost nu! See Ya!

0 Era tankar: