07 juli 2010

When you keep your mouth shut..

Har så mycket jag vill säga... Saker jag vill få ur mig men jag vet att det kommer att tas på helt fel sätt. Känner mig besviken.. eller kanske inte då jag faktiskt inte hade förväntat mig annat. Konstigt egentligen då man faktiskt ska kunna räkna med sina vänner men vissa vet man redan med sig från början att det inte kommer att gå den extra milen för dig.

Det hade varit en sak om det verkligen var samma sak som gällde för alla. Men tydligen är det okej att särbehandla sina vänner och välja ut det som låter roligast helt enkelt. Nu blev ju allt lyckat iallafall men det har ingen betydelse.

Saknar den tiden då allt var så enkelt.. Då det största problemet man hade var vad man skulle ha på sig om dagarna. Men samtidigt är det helt underbar att vara "vuxen" om det nu är det jag är. Att ha friheten att välja helt själv, att gå runt en hel dag i min lägenhet och bara göra absolut ingenting. Men att vara vuxen innebär mer egna val, beslut som måste tas, vänner som man växer ifrån. När man var liten var alla ens vänner.. Nu är saker svårare.. Mer viljor, mer besvikelse men också mer skratt och underbara stunder! Så allt är definitivt inte negativt man får bara se till att vågen alltid tippar över lite mer på den positiva sidan. Gör den inte det kanske det är dags att börja ifrågasätta vad som är fel..

Ne nu blev det ett alldeles för djupt inlägg och det orkar jag inte med just nu. Febern har gått upp och huvudet känns so bomull. Så det blir nog sätta på ännu en film och invänta att älsklingen kommer hem med middag. Har bosatt mig i hans soffa där jag har legat hela dagen! hade tänkt bege mig hemåt men dit kommer ingen med mat och sällskap så jag bestämde mig för att stanna här då Lovely snart är hemma och joinar mig. Han bad mig fundera ut vad jag är sugen på så tar han hem det till mig.. Det jag kommit på hittills är Piggelin och Brämhults Apelsin/Jordgubbs juice. Vet dock inte vad jag vill ha till middag än.. men något kommer jag nog på.

See Ya!

0 Era tankar: