12 juli 2010

Life doesn't get any better than this...

Har haft en helt underbar helg! I fredags var tanken att vi skulle mysa ner oss i soffan och kolla på film. Men Linnea och Thomas lockade ut oss med minigolf ute i Sigtuna. Jag tokförlorade.. men hade riktigt jäklans kul!

I lördags blev det först jobba i den olidliga värmen! Trodde att jag skulle smälta bort. Slutade halv fyra och gick hem och totaldäckade. Vaknade upp vid sex och fick stresstäda och fixa mig. Hann inte ens med en middag så jag och Anncha tog några mackor innan hon jag och Linda satte oss ute i trädgården och drack en massa vin, åt hallon och snackade en massa skit. Runt elva begav vi oss ner till Hästen där vi mötte upp Bello, Linnea, Matte och Thomas. Blev en hel del dricka och prat om en efterfest. Dock slutade kvällen inte lika bra då missförstånd ledde till tjafs mellan mig och Lovely. Så det bara av hemåt efter ett långt samtal med B.

Söndagen bjöd på huvudvärk gånger tusen! Mattias ringde och väckte mig kvart över åtta och runt nio kom han över. Vi myste ner oss i soffan och begav oss sedan för lunch på Drop in! Värmen kändes extra jobbig då huvudet inte kunde sluta bulta. Vi bestämde oss för att åka till Görveln och bada. Vi mötte upp Bello, Lena och Kjelle där och avnjöt en underbar dag i solen med en massa bad, snack och kortspel!

Kvällen blev riktigt lugn med en god middag, mys, tv tittande, läsning, och givetvis fotboll. Är egentligen inte speciellt intresserad av fotboll så jag tror nog att jag satt och störde Mattias under hela matchen. Men de sista minuterna kom jag in lite i matchen och började ställa en massa frågor då jag verkligen inte vet något om denna sport. Dock är spanjorskan i mig riktigt glad över att Spanien vann!! De förtjänade verkligen att vinna då det aldrig har vunnit ett VM förut!

Har haft en av det bästa helgerna på länge måste jag säga!! Snart ska jag börja bege mig upp ur sängen och gå till jobbet. Men ett litet tag till ska jag bara ligga här och njuta av tystnaden.

Have it good!

0 Era tankar: