06 maj 2010

Broken record keeps repeating..

Att få människor att förstå vad man känner när man själv inte kan hitta orden är svårt.. Men hur svårt är det att inse att man inte alltid kan vara sitt bästa Jag.. Man kan försöka och många gånger kommer man att misslyckas.

Vet att jag kanske inte har gett hundra tioprocent vad gäller mina vänner men vad jag går igenom just nu är inte det lättaste.. Att skylla det på andra är fel så därför är det endast mig folk ska skylla på. Om ni vill tro att min ovilja att göra saker och umgås har med M att göra så kanske ni inte är mina riktiga vänner. Om ni inte kan förstå att energin inte räcker till alla gånger, att jag inte har orken att engagera mig lika mycket som förut.. Ne då kanske vi inte var så bra kompisar som jag trodde.

Jag har alltid varit den osjälviska, den ickeegoistiska och den som alltid har funnits där för alla i min omgivning. Att jag just nu väljer att lägga min energi på min familj och mig själv får tolkas som egoistiskt just för att det är det. Men någon gång i livet har man rätt att vara egoistisk, sätta sig själv först och lägga sin energi på att försöka få mig själv att klara mig igenom dagen. Jag är bara människa, min energi räcker inte hur länge som helst.

Så slutligen vill jag bara säga att bara för att energin inte finns där så betyder det inte att viljan inte finns. Klart jag vill finnas där för mina vänner, umgås och skratta och ha kul. Men Lite svårt att skratta när min värld faller samman..

0 Era tankar: