10 maj 2010

You can only go up when you are at the bottom..

Nyss hemkommen från jobbet.. Känner migriktigt trött men nöjd då det var en massa att göra vilket alltid får tiden att flyga iväg.

Gårdagen var precis så bra som en söndag ska vara! Vaknade upp brevid älsklingen, vi gjorde iordning frukost och myste som vi alltid gör det dagar vi båda är lediga. Alltid lika uppskattat då man inte kan göra annat än att le och känna sig jätte glad för att man har en av det underbaraste pojkvänner. Efter en massa mys mötte jag upp Maria och vi begav oss hem till Linnea och Thomas för att kolla på Marias nya katt. Jätte söt kisse tråkigt bara att man är allergisk och inte kan vara allt för nära. Sen begav vi oss till kondis för lite fika och prat om allt och ingenting.

Då fikat var avklarat var det dags att bege sig hem till min moster med Little S and Baby S. Vi åt hemmagjorda hamburgare, spelade kort och pratade en hel del om allt som händer just nu och hur vi känner inför det som komma skall. Det är alltid lika skönt att åka över till min moster då hon inte bara är vår moster utan också en av våra bästa vänner som man kan prata om allt med utan att behöva utelämna saker. Jag känner mig lika avslappnad varje gång jag är där!

Pernilla hämtade upp mig vid halvåtta för att åka till Kista för middag och bio. Vi pratade om allt som hänt sen sist och allt som inte hänt.. Hur ofta eller sällan vi än ses är det alltid lika kul och lika uppskattat att umgås med P. Hon är verkligen en av mina bästa vänner och när jag är med henne glömmer jag alla problem även om det bara är för några timmar.

Vi såg Clash of The Titans.. och jag säger bara att det är nog en av det bästa filmerna jag sett. Kanske är det för att jag gillar allt som har med grekisk mytoligi, gudar, mytiska väsen att göra. Men det var nog inte bara därför. Den var väldigt fint illustrerad och skådisarna passade utmärkt i sina roller. Helt underbar helt enkelt! Dock lyckades jag skämma ut mig lite då min entusiasm för Pegasushästar fick Pernilla att skratta högt inne i biografen. Men dom är ju helt underbara ju!

Dagen slutade på bästa sätt då jag kom hem och hittade en sovande Mattias i sängen. Bättre dag kan man inte önska sig!

0 Era tankar: