25 maj 2010

Yes I'd rather hurt than feel nothing at all...

Skulle egentligen kunna sova tjugo minuter till men är helt klarvaken. Har till och med hunnit med att äta frukost med älsklingen imorse, vilket är att säga mycket då jag aldrig äter frukost hemma på vardagar. Men någon var ju kass på att stänga av sin väckarklocka imorse så det är inte så konstigt att jag ligger här klarvaken.

Har legat och tänkt på hur bra livet är just nu.. Har världens bästa familj, vänner och BF. Planerna för sommaren är satta och det kommer att bli kalas. Med mindre än två veckor kvar tills jag åker och inte behöver sätta min fot på jobbet på en hel månad kan jag inte göra annat än le! Visst är det skönt med semester men efter de senaste månaderna behöver jag ladda batterierna mer än någonsin. Har varit mycket upp och ner... Förmodligen mest ner men ändå försöker jag se det positiva i allt som hänt. Vad jag har lärt mig och fått ut av det dåliga istället för att tänka på vad som skulle kunna ha hänt. Än är det en bit kvar men just nu ser vägen riktigt ljus ut.

Jag har alltid försökt se ljuset istället för mörkret.. Försökt att le istället för att skratta.. Visst kan det vara svårt ibland men samtidigt mår jag personligen mycket bättre av att fokusera på det positiva. Jag är den som tror på magi, den som tror på att allt kan hända och att dina drömmar kommer att gå i uppfyllelse om du kämpar tillräckligt mycket. Inget är omöjligt! Själsfränder, kärlek vid första ögonkastet och sagoslut är något som alla förtjänar och till sist kanske uppnår..

Kanske tror man eller har trott att man hade just den rätta personen i sitt liv som stängde dörren i ansiktet på dig.. Men förmodligen var det inte rätt person för om det hade varit det skulle ni vara tillsammans idag.. Jag trodde en gång att jag hade hittat DET.. Människan med allt som jag kunde önska mig. Trodde aldrig att jag skulle kunna vara så kär i någon annan. När det tog slut var jag förkrossad.. Ville inte inse att det var slut och klamrade mig fast vid varenda litet halmstrå. Men nu i efterhand vet jag att det går att öppna upp sitt hjärta igen.. Har hittat en människa som gör mig så otroligt glad varje dag. Han får mig att känna mig som en bättre version av mig själv.. Han får mig att skratta och le mest hela tiden! Helt enkelt så betyder han mer än vad någon ungdomskärlek någonsin har gjort.

Med dessa ord avslutar jag detta blogginlägget då jag faktiskt måste hoppa in i duschen och börja bege mig till jobbet snart! Ha en bra dag mina vänner!

0 Era tankar: