24 maj 2010

When you get to the point of no return..

Ligger i sängen och ska snart kliva upp. Börjar jobba klockan nio så egentligen har jag inte tid med att ligga kvar här och dra mig.. Har haft noll lust att blogga då dagarna har varit jätte fina och jag mest har försökt göra så mycket som möjligt ute i solen.

Föregående veckan blev det middag med Sandra och Maria, vilket var riktigt mysigt då man inte träffat S på flera månader. Det grillades pratades och skrattades. Skulle ha träffat Anncha men drabbades av en sådan jäkla migrän att det inte fanns någon som helst ork att göra annat än ligga i sängen och försöka bli bättre. I fredags hade jag en helt underbar dag med Mattias då vi åkte till Sigtuna efter jobbet. Vi gick en promenad längst vattnet och njöt av värmen. Sen blev det middag på Farbror Blå där Mattes bror jobbar. Han gjorde iordning underbar mat bestående av Ceasarsallad med ryggbiff och vitchokladpannacotta och mörkchokladmousse med björnbär och hallon till efterrätt... Jag sägger bara Mumma! Helt underbart gott. Det blev ännu en promenad och därefter begav vi oss hem för lite mys och filmtittande, kanske var det världens bästa fredag!

I lördags mötte jag upp Maria efter jobbet och vi bestämde oss för att bege oss hem till mina föräldrar för lite grillning och mys ute på solterrassen. Det skrattades en heldel då både gamla och nya minnen togs upp. Helt sjukt hur kul man kan ha med en människa. Har saknat det.. Saknat oss! Men snart ligger jag och Maria på playan i Spanien och då är det bara vi i två hela veckor.. Kan ju inte bli annat än kanonkul!

Söndagen spenderades mest i soffan då huvudvärken var olidlig. Mattias och jag lyckades göra absolut ingenting under hela dagen. På kvällen då huvudvärken hade släppt lite blev vi uppplockade av Samuel, Lorr och Niklas då vi begav oss till Kista för att se Prince of Persia. Riktigt bra måste jag säga, dock märker man att det försöker härma Pirates lite men kanske når dom inte upp till riktigt samma nivå utan Johnny Depp. Men sevärd absolut!

Det hanns med en hel del förra veckan och jag insåg en hel del om vad jag har för människor i mitt liv. Dags att hitta balansen och träffa alla det människor som hamnat lite i och med att pappa blev sjuk.. Har ju världens kanske bästa vänner! Känner att jag kan andas lite lättare nu då pappa mår mycket bättre. Vet inte hur jag skulle klarat mig igenom allt som har hänt utan mina systrar och underbara Mattias! Fast han kanske inte vet om det så har han varit ett enormt stöd.

Men nu ska jag börja fixa och bege mig till jobbet! Ha en riktigt bra dag mina vänner!

2 Era tankar:

jojo sa...

d va inte vad din systeryster tyckte om filmen, men jag vill oxå se den ändå!

Cali sa...

Haha jag et.. men min syster har dålig smak :) Alltså visst kanske inte världens bästa film genom tiderna men absolut sevärd!