08 maj 2010

When you hit rock bottom...

Ingen bra dag! Det är i princip allt jag har att säga just nu.. Dagen är grå och mulen utanför och inne är det inte mycket bättre. Underbara Mattias får stå ut med många humörsvängningar och det känns lite som att sitta på en never ending roller coster.. Utan att kunna kliva av.

Planerna inför kvällen känns inte lockande för fem öre fast jag var taggad när jag vaknade. På ett sätt kanske det var bättre när jag stängde in mig och förträngde allt för just nu känns det som att jag kommer att vara ledsen för evigt..

Så funderar på att avboka kvällens planer och bege mig hem till pappa för en kväll med film och mys. Kanske blir det så att jag sover över där om jag inte orkar åka hem. Men men känns lite tråkigt att avboka planerna då jag tror att det skulle kunna ha blivit riktigt kul.. Men det sista jag känner för just nu är att dricka och dessutom känns det på något sätt fel att festa när pappa behöver oss. Jag vet att man inte ska tänka så men det är just så jag känner.

En vän sa något till mig idag som verkligen fastnade.. "Det finns inga fel i vad man känner. Känslor går inte att styra och det finns ingen som kan tala om för dig att det du känner är fel. Alla handskas med jobbiga situationer på olika sätt.. Så rätt och fel existerar inte i känslornas värld."

Dags att avboka kvällens planer och bege mig hem till pappa! See ya!

0 Era tankar: