16 oktober 2010

Addicted has become my middle name..

Sitter här i soffan och bara njuter av tystnaden.. Huvudet känns som att det ska sprängas i tusen bitar och nacken ömmar som aldrig förr. Kanske bör ja ta en migräntablett trots att jag försökt att undvika detta hela morgonen.

Gårdagen spenderades med att jobba och därefter åkte jag, Mattias och pappa till läkaren för att en gång för alla gå till botten med min huvudvärk. Efter en timmes undersökning och prat om hela mitt livs sjukhistoria kunde vi konstatera att blodprov och urinprov var nödvändigt. Jag ville helt enkelt slå ner kärringen som satt med en nål i min arm och pratade om vädret medans jag höll min andra hand i Mattias och försökte att hindra paniken och tårarna från att bubbla upp. Pappa och Mattias tyckte att detta var väldigt roligt och inte fan slog dom ner tanten heller. Men egentligen var både hon och läkaren rätt trevliga men inte just där med en nål i mig.

Jag fick nya migräntabletter, tabletter för nacken och skuldran, mot min dagliga huvudvärk fick jag några nya super alvedon med nya komponenter, sen fick jag tabletter mot illamåendet som jag får vid kraftig huvudvärk och sist men inte minst så fick jag enzymtabletter mot magen då jag pajjat den totalt med all treo jag tagit det senaste året. Så på måndag ska jag röntga nacken och halsryggen, och om två veckor är det återbesök för att få alla provresultat. Kanske är jag knäpp men jag hoppas att det hittar något fel för då vet jag åtminstone vad det är som orsakar huvudvärken och kanske kan man behandla det så att jag en gång för alla slipper att ha ont.

Kvällen spenderades med Mattias då jag kände mig lite bläää efter läkarbesöket och nålsticket. Vi åt middag, kollade på film och tog ett mysigt bad med rosa badvatten då jag provade en badbomb.

Imorse åt vi mysfrukost framför en film eftersom vi inte kommer att ses mer under dagen var det riktigt extra mysigt. Han ska ut med sina vänner och jag ska vara med mina! Sen begav jag mig till centrum för att möta upp Bello. Vi shoppade lite, snackade skit och tog en fika. Helt underbart att träffa henne då vi ses allt för sällan. Hittade en faboulous black little dress på HM. Ska nog ha den då Annelie fyller 18. Helt sjukt att min lillasyster fyller 18. Känns som att hon fortfarande är jätte liten.. Men tiden går fort nu!! Mötte Annelie i centrum också för en snabbpratstund innan jag skulle bege mig hemåt.

Ikväll blir det filmmys med Maria! Ska bli riktigt kul det med. Men nu ska jag vila en liten stund och kanske ta den där migräntabletten iallafall.

Have a nice day out in the sun!

1 Era tankar:

jojo sa...

bra att du går till botten med problemen, dåligt ska ingen må!