25 oktober 2010

Recovering after the weekend..

Varför är det så att efter vissa helger känns det som att man behöver en helg till för att vila ut sig efter allt man hittat på?!

Det är lite så jag känner efter denna händelserika helg. I fredags tog vi det lugnt med Thomas och Linnea. VI spelade kort och snackade skit in på småtimmarna. I säng hamnade vi nog inte förens tretiden. Men riktigt trevligt hade vi iallafall!! I lördags bjöds det på partaj med en vänner, vin, shots och drinkar. Mitt löfte till mig själv om att inte dricka, sprack ju redan vi halv nio. Som tur var hade jag redan förutsett att jag förmodligen inte skulle hålla mitt non-drinking löfte så jag hade inte tagit några tabletter mot huvudet. Riktigt kul med prat om allt mellan himmel och jord. Det är sjukt hur mycket drama det finns i väsby! Hur alla är sammankopplade på ett eller annat sätt. Någons bästa vän är kanske någon annans värsta fiende. Men man får helt enkelt acceptera att maninte kan gilla alla, och att bara för att någon behandlar dig som guld så betyder det inte att den människan inte kan vara ett riktigt svin mot andra.

Vi åt även en väldigt trevlig middag innan partajet hemma hos Mattias gulliga mamma Iris. Det var vi tre och Marko. Vi gjorde hemmagjord pizza och tog det lugnt i soffan. Ett tag där verkade det som att vi alla skulle somna där i soffan.

Då har vi den underbara söndagens summering kvar. Vaknade upp med en hemsk huvudvärk och illamående som inte ville försvinna. Mattias gick och köpte pizza till oss och det tog mig 3,5 timme att få i mig en halv Calzone. Men efter att ha ätit mådde jag faktiskt mycket bättre. Vi låg i borgen hela dagen och kollade på film efter film... Såg A-team och Iron Man 1 och 2. A-team var verkligen en riktigt bra film vilket inte var väntat. Det blev en liten paus i myset då vi tog en promenad hem till Mattias dör att hämta lite kläder och sånt och sedan köpte vi med oss Tamarine hem!

Wonderfull weekend... Men en riktigt fullspäckad sådan!

Nu sitter jag hos Middle Sis med Little Sis och myser. Snart kommer pappa och hämtar mig för att åka till läkaren och få svar på mina blodprov och därefter blir det mys hemma hos föräldrarna ikväll med middag och film.

See Ya!

0 Era tankar: