13 oktober 2010

Back to the beginning..

Ligger i sängen och ska snart kliva upp. Blir en tripp till Danderyd för magnetröntgen med pappa och därefter ska jag spendera hela dagen hos mina föräldrar och bli bortskämd och ompysslad. Mattias jobbar hela dagen så jag ser ingen mening med att sitta hemma hela dagen för mig själv och ha ont när jag kan ligga i mamma och pappas soffa istället och ha någon att prata med.

Gårdagen spenderades i sängen mest hela dagen. Att inte kunna röra mig och bli dåsig av tabletter är inte det bästa kan jag ju tala om. Men det tog bort lite av smärtan i nacken och skuldran så det var ju positivt iallafall. Det blev iallafall en långpromenad vid barockparken för mig själv och därefter kom Lorr och Emma förbi för att kolla hur jag mådde och lysa upp min dag lite. Det skrattades och pratades om vad viantar att folk tycker och känner istället för att fråga och ta reda på det riktiga svaret.

Tänk vad lätt allt skulle vara om man kunde gå tillbaka till när man var liten. Inga stora beslut att fatta, inga stora problem förutom att någon tagit ens Barbiedocka. Vänskap ska vara lätt, kravlöst, tvåsidigt. Man ska vilja finnas där, vilja lyssna, vilja hjälpa. Det ska inte kännas som ett måste, inte kännas jobbigt eller som ett tvång. När vi gick på dagis lekte alla med alla... Det var ingen som tyckte illa om någon och alla fick vara med och leka. Idag är det inte så.. Att blanda människor från olika "klickar" är ibland omöjligt. Att dessa människor sedan inte kan dölja deras missnöje med den andras sällskap förstör bara för alla runtomkring. Det drar ner stämmningen, speciellt för den som är vän med båda. Så det jag har lärt mig det senaste månaderna är att maninte kan tvinga folk att tycka om varandra, inte ens för din skull. Så hädanefter blir det ingen mer blandning av folk som inte kan bete sig, inget mer tvång från min sida. Nu kör vi samma stil som man gjorde på dagis. Det som vill vara med och leka får gärna joina, men inte om man ska förstöra för det andra barnen.

Har förresten haft världens mysigaste morgon med en väldigt gosig Mattias som kramades och pussades hela morgonen. Finns det något bättre än att vakna till en mjuk omfamning av personen du älskar mest?! Så snabbt lyckades jag byta ämne!

Hoppas på att mina uggs kommer imorgon! Vill mysa ner fötterna i dessa sköna, varma skor och aldrig mer frysa. Tror även att det blir en Canada Goose jacka i vinter. Har förälskat mig i en Solaris Parka i färgen Dark Purple. Helt underbart fin! Inte ska vi frysa i år!

Men nu börjar det bli lite bråttom då pappa ska hämta upp mig om 30minuter. Ska nog lägga ner en bra bok, eller två i väskan. Måste ju sysselsätta mig med något nu när jag är handikappad.

Have a nice one!

0 Era tankar: