27 december 2008

Hur hjälper man någon som inte vill ha hjälp?

Fick höra idag att en vän till mig har hamnat så total fel..
Och ingen kan nå fram till honom. Nu verkar folk tro att jag kan de men tänk om jag säger fel saker eller om han inte vill lyssna och be mig dra åt helvete...
Hur kunde du helt plötsligt byta sida?
Börja med de som vi snackat och sett ner så mycket på..
Vet att ditt liv förändrades så radikalt då hon försvann, men du är inte ensam!
De finns så många som bryr sig om dig..
Jag bryr mig om dig..
När ja behövde dig fanns du där även om jag kanske inte ville de just då.. Ville bara vara ensam med mina tankar och inte släppa in någon..
Men du gav inte upp.. Du släppte inte taget!
Så nu ska jag försöka hjälpa dig.. Fastän jag vet att du inte vill ha min hjälp..
Men någon dag kommer du att tacka mig, inse att jag bara vill ditt bästa..
Du får be mig dra åt helvete men jag kommer fortfarande finnas där.
Även om vi inte pratar så ofta längre så hoppas jag att du lyssnar på vad jag har att säga,
Du har alltid kunnat vända dig till mig. De var mig du kom till förra året då din värld vändes upp och ner, och denna gång ska jag komma till dig och försöka vända tillbaka världen åt dig varesig du vill eller inte!

0 Era tankar: