14 december 2008

Spontanitet..

Jag brukar alltid säga till Lorr att man ska vara spontan här i livet,
Inte behöva planera allt utan ta dagen som de kommer.
Men när jag satt i telefon med Maria idag insåg jag att jag är så långt från spontan som man kan komma. Jag är egentligen ett riktigt planerings freak.
Allt ska planeras in i minsta detalj, även om de är flera veckor kvar till det man ska göra.
Hur blev jag ett planerings freak undrar jag nu.
Varför kan jag inte bara släppa lite på kontrollen och fånga dagen.
Låta de bara bli som de blir.
Måste nog bli lite mer spontan tror jag.. Speciellt när alla andra runtomkring mig är sämst på att planera saker. De få gånger vi faktist har lyckats planera blir de ändå inte som vi tänkt.
Så varför lägga ner tid på att försöka kontrollera varenda sekund av mitt liv,
slösa bort tid på att skriva listor och försöka få alla andra att hoppa på planerings tåget.
De ska bli ändring från och med nu! Vissa saker kommer jag fortfarande planera annars skulle jag inte vara Carro.
Men världen går inte under för att jag exempelvis inte har hela nästa helg planerad.
Får ta dagen som den kommer.

CARPE DIEM

0 Era tankar: