29 december 2008

När bubblan spricker!

Vi människor bygger upp våran egna värld där vi tolkar och ser saker på olika sett..
Alla har vi våran egna lilla bubbla som ibland kolliderar med andra och blir till en gemensam men ändå en egen..
Men vad händer om den bubblan du byggt upp en dag spricker.
Vart tar man vägen då.
Hur ska man kunna andas när allt i ens egna värld helt plötsligt inte är som man trodde..
När allt bara är upp och ner!
De finns många mäniskor jag kolliderat med under åren vissa stannar ett tag andra vet man att de kommer stanna för evigt. Men min uppfattning om för evigt kanske inte är samma som din.
De finns några få utvalda som jag aldrig och jag menar verkligen aldrig skulle byta ut mot någon.
Men va händer om de försvinner för att dom inte vill vara kvar längre?
Vad finns de då kvar..?
Jo jag finns kvar! Med alla mina fel och brister, men de är fortfarande jag och min bubbla och den kan du aldrig ta ifrån mig. Den värld jag skapat runtom mig har ingenting att göra med dig längre och de känns verkligen så skönt att kunna säga de!

Trodde vi skulle erövra världen men du gav upp och orkade inte kämpa längre..
Jag skulle ha kämpat med allt jag hade men du har redan gjort ditt val.
Nu gör jag mitt!!
Och de är inte så svårt som jag först trodde de skulle vara..
Kanske leder de till något bättre, en ny epok där de är dags att vara lycklig igen och inte sitta och tänka tillbaka.

Nu kör vi!



0 Era tankar: