05 juni 2009

How it could have been..

Ligger här och försöker bli av med huvudvärken som vägrar släppa taget om mitt huvud.

Tankarna far omkring, och jag började tänka på det olika valen man gjort i livet. Hur allt skulle ha sett annorlunda ut om jag inte gått om tvåan i Gymnasiet, Om jag gått kvar i Rudbeck istället för att byta till Vilunda, Om jag aldrig flyttat från Akalla eller Om jag aldrig lämnat en viss speciell människa i mitt liv.

Tänk vad annorlunda allting skulle ha varit. De liv jag har, Det liv jag är riktigt nöjd med skulle inte finnas. Vännerna runtomkring mig skulle jag förmodligen aldrig ha träffat och alla roliga minnen skulle aldrig ha hänt..

Tänk vad små saker i livet kan komma att förändra hela din framtid. Valen jag gör idag påverkar min morgondag...

Men tänk om man väljer fel och missar en massa i sitt liv, en massa människor som kanske hade varit helt underbara men man valde fel och fick därför inte chansen att träffa dom.

Choose wisely cause some choices are binding and can't be reversed..

0 Era tankar: