10 juni 2009

Lazy me on a rainy day..

Vaknade imorse med världens hejdundrandes huvudvärk. Tror det beror på alkohol ångorna som hade tagit över mitt hus när jag kom hem igår natt.

Gårdagen bjöd på mycket skoj och en och annan överaskning..

Det blev fika med Tessan och Alex efter jobbet. A har blivit så stor! Han har lärt sig gå och säga rätt många ord, och jag kan lova att han använder sig av båda rätt mycket.

T överaskade mig totalt men jag är verkligen glad för hennes skull. Ska bli så roligt, can hardly wait! Dock kan jag inte riktigt dela med mig av det än då det fortfarande är hemligt..

Efter fikat gick jag hem till Lorr och Niklas där jag totaldäckade i deras fåtölj. Men efter en power-nap var jag redo att börja tänka på middagen.. Då jag och Lorr var super sugna på ris bestämde vi oss för att göra Korvstroganoff och ris.

Jag stod för matlagningen medans paret fick städa. Dock råkade jag bränna riset så Niklas fick springa ner till Konsum och köpa nytt eftersom jag använt mig av det sista. Men egentligen var det faktiskt inte mitt fel utan det var N som inte hade koll..

Medans riset kokade mötte jag upp Maria som var på hemväg från skolan. Vi satt och pratade en stund tills maten var klar. Har verkligen saknat att prata med henne. Spelar ingen roll om vi pratar strunt eller jätte viktiga saker så är det bara hela grejen.

Efter middagen joinade Samuel och Mange sällskapet och det blev filmkväll med filmen 300. Hade aldrig sett den men jag måste säga att den är helt makalös. Så otroligt bra, både handling, bild och specialeffekterna.

Pernilla hämtade sedan upp mig när hon var klar på jobbet och det blev åka hem till mig. Annelie hade avslutningsfest hemma hos oss och jag kan säga att man behövde bara sticka in nästippen för att storkna av alla alkoholångor. Man blev nästan lite snurrig av att bara ta sig in i hallen.

Men A som faktiskt är jätte duktig hade hållt folkmängden nere till 25 pers och slängt ut folk som var alldeles för fulla eller inte var välkommna. Som den stolta storasystern jag är hjälpte jag faktiskt henne att städa undan lite så vi slapp göra det imorse..

Sen blev det sängen och försöka bli av med alla mygg som flugit in under kvällen..

0 Era tankar: