01 mars 2010

When it just comes over me..

Har det hänt er någon gång att ni ena sekunden mår jätte bra för att i andra bli överröst med känslor och tankar som man trodde låg bakom en?! Detta hände mig idag och låt mig bara säga.. Det var ingen rolig upplevelse! Med detta kom även migränen så svarar jag inte ikväll vet ni nu vad det beror på..

För att berätta allt skulle det krävas några dagar, en stor mängd tårar och ofantligt många ord.. Finns inte många i mitt liv som vet allt som fått mig att bli som jag har blivit men det få som vet förstår mig med en enda blick och vet precis varför jag i vissa situationer backar och kanske har väldigt svårt att säga vad jag känner när jag i andra har hur lätt som helst att uttrycka min empati.

Vad jag har fått lära mig, några sviniga personer senare är att tillit är det farligaste vapnet.. Man kan tro att man litar på någon, berätta sina innersta tankar och sedan bli så totalt sviken. Ju mer du öppnar upp dig desto mer ammunition ger du folket att använda emot dig. Att detta är ett stört sätt att tänka på, det vet jag, men ibland kan man inte styra sina tankar. Däremot jobbar jag med det varje dag och försöker verkligen att uttrycka min kärlek till alla det människor runtomkring mig som finns där och som förgyller mitt liv. Visst kan det vara svårt många gånger men utan dom skulle livet vara ännu svårare...

1 Era tankar:

Marco sa...

Vapnet är att vara lika öppen mot alla så kan det aldrig användas emot dig!