12 januari 2010

Drinking on a monday..

Jaha gårdagskvällen blev långtifrån den lugna hemmakvällen jag hade tänkt mig. Tanken var att jag och Pernilla skulle ta det lugnt, kanske se en film och bara slöa. Men jag fick för mig att det skulle vara en jätte kul idé att åka hem till Sara och dricka lite.

Vi fick med oss Sara, Sandra, Emil, Matte och Maria och det slutade med shots och en riktig kalaskväll. Runt halvfyra då vi var på väg hem till Maria bestämde vi oss för att det skulle vara roligt att åka pulka. Sagt och gjort! Vi ringde taxi som tog oss till pulkabacken.. Hur kul som helst förutom Pernillas genväg genom en jäkla äng med både staket, en massa snö och en å i vägen.

Efter pukaåkningen satte vi oss i ännu en taxi och begav oss hemåt med en avstickare på Statoil för lite pizzaköp. Vi kom hem till Maria bäddade ner oss alla fyra i soffan och åt pizza. Sen var det sägn dax.

Imorse var det ju inte många av oss som mådde speciellt bra så vi låg kvar till tolv i sängen innan vi bestämde oss för att gå ner till kondis och äta frukost. Matte som mådde sisådär bestämde sig för att åka hem, men Elin joinade istället.

Det blev paj med en massa vitlökssås och sedan kom Lorr och Niklas ner och mötte upp oss. Men nu har jag äntligen tagit mig hem och bäddat ner mig i sängen med datan i knät. Har inte en tanke på att ta mig upp på några timmar kan jag ju tala om.

Det är konstigt egentligen, hur det är dom spontana kvällarna som man har som roligast!

Have a nice one!

0 Era tankar: