08 februari 2009

Det blir aldrig som man tänkt sig, ibland blir det bättre!

Dagen blev väl kanske inte riktigt som planerad, men toppen ändå!
Efter jobbet drog jag hem till min kära moster och satt och fikade med henne innan resten av folket kom. Eftersom jag inte kunde stanna hela kvällen hjälpte jag även till att förebereda maten och städa lite, fast hon sprang efter mig i riktig chilenare anda och sa att jag minsann var gäst där och då ska man inte behöva hjälpa till! Men jag är den jag är, och klart jag inte bara kan sitta och titta på medans hon stressar för att bli klar med allt, utan att hoppa in och hjälpa till.
Då man är något av en stjärna i min mosters liv fick jag med mg en stooor bit Tusenbladstårta hem, me love that cake! Då den är väldigt tidskrävande och jobbig att göra finns den bara vid speciella tillfällen. Men enligt mig är detta allt för sällan då jag skulle kunna leva på den tårtan!

Pernilla hämtade upp mig på väg hem från skolan och skjutsade förbi mig hemma hos Maria. Söta P hade även köpt en creme till mig i skolan som är till för ärr som jag kan använda efter operationen, så söt hon är.

Hemma hos Maria fastnade vi en stund framför OC, men åkte därefter till Hemköp och inhandlade saker till middagen. Som utlovat blev de texmex middag med mycket guacamole.

Pernilla och Josie dök upp lagom till melodifestivalen, så vi trängde ihop oss allihop i vardagsrummet, eller okej inte jag då jag har min bestämda plats hos Maria som ingen får röra, nämligen fåtöljen! Men de andra fick tränga ihop sig på soffan och de blev schlager och middag varvat med mycket snack. Sorry Jocke!!

Måste säga att om kvällen är en förhandstitt på vad som komma skall de närmsta veckorna, kanske man borde fundera en andra gång på om man ens orkar kolla. Den bästa ikväll var Marie Serneholt och då kan jag säga att jag inte ens tål henne. De sög verkligen måste jag säga. Ingen av låtarna var enligt mig, riktig schlager. Det lät inte bra, såg inte bra och det var helt enkelt inte bra.

Men efter en kväll med trevligt sällskap och god mat, ska jag nu krypa i säng då jag ska upp och jobba imorn igen. Men lyckades faktiskt övertyga Maria och Jocke om att frukost på kondis skulle vara en toppen idé! Så jag får lite kul på jobbet iallafall, så länge det inte kommer allt försent för då brukar det vara jätte mycket att göra och då hinner jag inte prata alls med dom (pik).

0 Era tankar: