09 februari 2009

The way we were..

Är kanske inte alltid något man längtar tillbaka till.. Men så finns det några få tillfällen då man tänker tillbaka och undrar.. Undrar vad som skulle a hänt om man inte gått skilda vägar, om man valt den andra vägen, skulle det då slutat likadant? Skulle vi kanske vara vänner idag? Kanske till och med mer. När du har kommit så långt i din tankeverksamhet flödar tankarna fritt. Det går inte att stoppa dom från att komma.

Men när jag nu sitter här och blickar tillbaka på det förflutna är jag ganska säker på att jag inte skulle gjort något annorlunda. Jag följde mitt hjärta och bättre än så kan man inte göra..

Det är lätt att tänka tillbaka och bara komma ihåg det bra sakerna, men det finns alltid dåliga saker också. Man får inte glömma det. Får inte lur mig själv, och måla upp en bild som kanske inte är så nära verkligheten om man kollar lite närmare. Det finns många skavanker och hål i min bild. Så nu är jag äntligen redo att börja måla en ny bild, sätta igång att blanda nya färger, skapa något nytt och fräscht.

Picture perfect? I dont think so!

0 Era tankar: