22 januari 2009

I can wait ti'l forever cause i dont want the next best thing..

Kan kärlek vara föralltid?
Varje natt innan jag gick och la mig som liten, läste mamma eller pappa för mig en saga som alltid hade ett lyckligt slut. Prinsessan fick alltid sin prins. När jag sedan blev äldre och började läsa romaner var det samma sak där, i slutändan fick man alltid sin prins. I alla romantiska filmer, dramatiska pjäser så får man alltid den man älskar och det håller alltid för evigt.
Det har alltid gett mig hopp, hopp om att en dag hitta den personen som kommer att älska mig, och sätta mig framför allt. Men finns det verkligen lyckligaslut i det verkliga livet?
Finns det någon som är ämnad bara för dig, en själsfrände?
För när jag tittar runtomkring mig verkar många människor bara ha nöjt sig,
tagit det näst bästa. Jag vill inte nöja mig, jag vill ha de lyckliga sagoslutet.

Once upon a time in a faraway kingdom
Man made up a story, said that I should believe him
Go and tell your white knight that he's handsome in hindsight
But I don't want the next best thing
So I sing and hold my head down
And I break these walls 'round me
Can't take no more of your fairytale love

I fantasiernas värld får man alltid kämpa utav bara tusan men blir belönad därefter.
Så är det ju inte i det verkliga livet, man ska ha tur om man blir belönad, hittar den rätta.
Men va händer om du aldrig hittar den rätta, din själsfrände?
Ni finns där båda två men stöter aldrig på varandra, eller ännu värre om du hittade honom men sedan förlorade honom. Var det då din själsfrände eller någon på vägen till att hitta den rätta.
Ne nu blev till och med jag förvirrad!

Det enda jag vet är att jag inte vill nöja mig, vill inte ta det näst bästa..
I Want the Fairytale Ending..



0 Era tankar: