29 januari 2009

Smile your on candide camera..

Haha min jobb dag idag slår nog allas med hästlängder, har aldrig varit med om en sjukare dag med konstigare människor.. Började tro att jag var med i dolda kameran och att de ville se hur lång tid de tog innan min gräns var nådd innan de hoppade fram med kameran i ansiktet på en.
De börjar med att två arab ungar i tolvårs åldern kommer in och den ena tok springer till toan.
Den andra kommer då fram till mig och säger:
-Jag vill ha vatten!
- Vattnet finns därborta till vänster längst ner på bänken, svarar jag då.
Han försvinner dit bort men kommer snart tillbaka..
- Det finns inget jävla vatten där..
Han går fram till Juicen och säger:
Jag tar Juice istället för vatten för ni har ju inget vatten!
Mitt svar blir då: - Ne men de kostar pengar då får du betala för dig.
- Ne de tänker jag inte göra, ni har ju inge vatten då får ni bjuda på juice istället!
Alltså jag tänkte mig inte för innan jag svarar:
- Men snälla är du DUM eller de finns vatten därborta.

Pojken bli skitsur och frågar mig vad jag kallat honom och sen kommer hans polare ut ur toan och de börjar viska med varandra. Pojken som jag kallade dum tar då en näve sugrör och kastar på mig sen springer de ut från kondis. Kvar står jag i ett regn av sugrör, som ett frågetecken och sen kommer skrattet.

Sen kommer de in en två meter lång mörk man med milslånga rastaflätor som han försökt trycka in i en mössa. Han kommer fram till mig och börjar prata ett för mig okänt språk. Tillslut fattar jag att det är engelska med Jamaicansk brytning men jag fattar noll vad han säger.
Jag står där lite lätt generad och hasplar ur mig: - Sorry i dont understand you! But wait here just one second, Sofia can you help him please.
Mannen börjar skratta åt mig och jag låtsas ha något att göra i bageriet och går in dit och gömmer mig tills han försvunnit.

Och det sista på dagens agenda var ju att givetvis när Carro jobbar och dagen inte kan bli bättre kommer de in ett sällskap med döva människor! De hör inte mig, och jag förstår inte dom! De tog mig tio minuter att lista ut att de ville ha kaffe, te, semla, macka utan kött och en latte.
Varför tar de inte med sig en griffeltavla eller någon som kan hjälpa dom?
För istället för att peka försökte de prata och gestikulera vad de ville ha..

Och de mina damer och herrar är min jobbdag!
Helt bisarr..

0 Era tankar: