31 januari 2009

Loosing your voice..

Har inte kunnat släppa de här med att vissa förlorar sig själva när de ingår i ett förhållande..
Varför är det så? Handlar det om att människan man är med är starkare än en själv, och på
så sätt kväver din egen person? Eller är de bara så att vissa bara är så, de blir annorlunda när de träffar någon? Jag har sett många av mina vänner förändras radikalt på bara en kort period, Och jag ska säga er att det inte är till de bättre. Nej de låter pojkvännerna bestämma hela deras liv. Vilka de ska umgås med, vad de ska ha på sig, hur ofta det ska få gå ut och festa, vad de ska tycka. Men de gör det inte på ett synligt sätt, utan de föreslår för sin partner exempelvis att något skulle vara bättre än de du själv tycker, de du tänkte ha på dig och de planer du kanske hade för kvällen.

Nu låter det som att alla mina vänner har blivit hjärntvättade av arabmän som är riktiga kontrollfreaks men så är det faktiskt inte. De flesta är riktiga Svenssons som inte klarar av att förlora kontrollen över en situation. Dessutom tror jag inte att de märker själva att deras partner har förändrats så mycket. But let me tell you i see it!

Man ser de hela tiden, hur människor förändras. Ibland till de bättre och ibland till de sämre. De är en del av livet att förändras, växa upp. Men när man gör det för att behaga någon annan så är det fel.

Den människan som förändrats mest är en nära vän till mig, Vad hände? Vart tog du vägen? Du var alltid den i gänget som var glad och energisk, du backade aldrig från ett vad, du gjorde precis de du hade lust med. Du gillade att klä upp dig när vi skulle ut, ju mer urringat desto bättre. Helgerna var det du levde för! Antingen man gick ut och festade eller bara tog de lugnt och såg en film hemma hos någon av oss. Men nu sitter du bara i din lägenhet med honom dygnet runt. Du går till jobbet sen sitter du bara fast. Det känns som att han har tagit din personlighet. Den underbara människa, lite halvblåsta, galna roliga, pålitliga och en av de bästa vänner som jag haft har försvunnit! Ibland kan man se glimtar av den du en gång var, och jag hoppas att hon hittar tillbaka och du tillåter dig själv att bli den du var! En egen person med egna tankar och åsikter.

0 Era tankar: