07 januari 2009

Why..

Varför blir hela dan förstörd om man har en kass morgon?
De känns som att alla negativa känslor från morgonen ligger som ett regn moln över dig hela dan.

Somnade jätte sent igår, vilket resulterade i att jag försov mig imorse.
Och för er som känner mig vet att det är det värsta jag vet..
Tok stressade för att bli klar och packa ner ett ombyte så jag skulle in till stan direkt efter jobbet.
Väl framme på kondis är det givetvis jätte kallt och jag börjar känna migränen komma smygandes.
Men jag biter ihop och klarar mig igenom dagen. Möter upp Sara och drar in till stan.
Hjälper S att hitta en passande present till Emma och sen blir det tid för lite shopping till oss själva.
Men inte ens det hjälpte speciellt mycket.
Mina två favorit butiker hade inte mycket att komma med..
På Jane Norman köpte jag iallafall en ännu en rosa dröm med paljetter.. Och på Mixage hittade jag ett par ridstövelinspirerade stövlar i svart med silver dragkedja och silver detaljer.
Drog därefter till Gina där jag inhandlade en klänning a la Cruella devil som Lorr så snällt kallade den. Men tror att den kan bli skitsnygg med ett par svarta strumbyxor och mina rosa siden pumps med open toe till våren.

Sen blev de middag på Barcelona. Inte det bästa tapas stället i världen men det var helt okej.. om man bortsåg från att det som stod på menyn inte var tapas.. Ännu en downer..
Blev lite väl lång middag så de blev tokstressa ner till Face där Emma firade sin födelsedag.
De bjöds på Champagne på Emma vis, alltså rosa skumpa, frukt, ost och snacks.

Sen blev de sminkkurs.
Det var nog dagens höjdpunkt.
Älskar att se på hur de blandar och mixar och sedan skapar total skönhet..
Riktigt duktiga make up artister är som konstnärer fast med andra redskap.
Ansiktet används som duk, penslar och svampar som redskap och alla dessa underbara skuggor, foundations, puder, primers, mascaror, eyeliners och kajalpennor som nyanser i regnbågens alla dess färger..




0 Era tankar: