17 januari 2009

Ännu en lugn fredag!

Blev upphämtad på jobbet igår av Maria och Jocke, som självklart var typ tjugo minuter sena så stackars lilla Carro fick stå ute i kylan och frysa häcken av mig.
Men de glömdes bort rätt fort när vi kommer in i mataffären och ska bestämma mat.
Alltså finns de människor som är värre än mig och Maria på att välja vad vi ska ha, så borde dom söka hjälp. Vad vi än ska ha, Mat, film, dricka, godis eller snacks så blir det ändå att bosätta sig i butiken i över en timma.
Tack och lov skulle vi bara välja kött så de gick ändå rätt snabbt igår, men vi hann inte riktigt hem i tid till åtta då Lets dance började.
Väl hemma varvade vi tv tittande med matlagning så våran middag kanske var klar vid tio tiden om jag inte minns fel. Men super gott var det.
Vi lagade klyftpotatis som vi stekte på lite innan vi la in dom i ugnen, stekt kött, en JÄTTE fin sallad, pepparsås och givetvis Bearnaise såsen den viktigaste såsen av dom alla.

Till efterrätt hade vi chips och lite smått och gott som jag tagit med mig från kondis.
Vi spelade TP och satt och snackade.
Jocke vann på TP men inte för att han är mer allmänbildad än oss utan för att han verkligen fick alla lätta frågor! Håller M med?

Som avslutning tog vi en promenad med Mattis, säger bara suuuper kallt!

Så här ser vi ut när vi är totalkalas
en vanlig kväll på fabben!



0 Era tankar: